Erasmus Finsko 4 - Kolo

zadán dne: 13.8.2008
změněn dne: 13.8.2008
5.00
hodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdička
ostatní pro účast je potřeba autorizace
hodnotit:
popis: Byla první sobota mého pobytu v Oulu a s pár lidmi jsme se rozhodli vyrazit si do města na diskotéku :-). Jeden Fin co byl s námi nám doporučil diskotéku Cabaret, diskotéka je fakt pěkná a o to taky drahá, hned u vstupu každého stáhli o 7EUR a pokud si stěžujete na šatny na českých dikostékách, že jsou drahé, tak na tyto diskotéky choďte radši jenom v tričku, protože šatna tu stojí normálně 2EURa, docela bych tu chtěl dělat šatníka. Cena piva se pohybovala na 4.9EUR za nějaké finské pivo, takže tady se člověk normálně neopije :D.

Diskotéky končí celkem brzo, i když tahle patří k těm co trvá "déle" tzn. do pul čtvrté :D. Když byl konec, tak jsme si šli koupit pizzu do nějakého nonstopu, ty se tu mají taky jako prase v žitě, město bylo plné lidí a když jsme si objednali pizzu tak jsme dostali akorát lísteček s pořadovým číslem 32, a je to docela sranda když je zrovna na řadě číslo 6 :D. No abych si jenom nestěžoval, tak pohodině jsme byli konečně obdařeni dvěma voňavýma pizzama.

No ale teď zpátky k tomu proč se to jmenuje kolo. Chtěl jsem zde totiž poukázat na krásu města Oulu a obrovské sítě cyklostezek, která jsou jako bludiště, viz mapa. Já jsem se na diskotéku taky dopravil pomocí kola, je to paráda, člověk je hned tam a může jet kdy chce a nemusí čekat na MHD, které v noci stojí (5.4EUR). Problém ale nastal při zamykání, ke kolu jsem dostal jenom ten nejjednodušší zámek a jelikož jsem se bál (vytrénován z ČR) že mi ho tu někdo čorne tak jsem se rozhodl že druhý zámek (od kterého jsem nedostal klíče) narafičím tak aby vypadal zamčený. Bohužel neznalý jeho mechanismu se mi ho podařilo zamknout. Tento zámek jsem viděl poprvé v životě až ve Finsku, a funguje tak že je přivařený na tyčích (rámu) držících zadní kolo a na jedné straně je železná tyč, která se ohne a zastračí do druhé části (na druhé straně), která ji uchytí a nepustí dokud se zámek neodemkne.

Tento zámek nevypadal moc bezpečně, alespoň podle mého laického odhadu. Byl jsem pěkně nas*ný, ale tak řekl jsem si vezmeš potom kolo a doneseš si ho na koleje a pak si koupíš pilku a přepiluješ to. No jo ale zkuste si nýst 10ti kilové kolo v půl páté ráno pět kilometrů. Ještě že se mnou šel kámoš, zvolili jsme taktiku jeden drží řidítka a druhý nadzvedává zadní kolo a vyšli jsme. Po dvě stě metrech jsme už byli pěkně unavení, a já začal přemýšlet jak to vyřešit. Zavolal jsem tutoroj, kterého jsem chudáka probudil ale pilku neměl, a tak jsme šli zase dále a bojíce se potkat policajty, kterým by jsme Finsky těžko vysvětlovali, že to kolo je opravdu moje a ten zámek je tam jenom protože jsem k němu ztratil klíče.

Po jednom kilometru jsme narazili na nějaké čínské bistro a já tam naběhl, jestli nemají pilku na železo, že potřebuju rozbít zámek na svém kole. Číňan byl hodný a za chvilku už byl venku s kladivem, a my stojíce u hlavní silnice, všude domy plné spících lidí, jsme začali v půl šesté ráno třískat do kola, snažíce se odstranit zámek. Bohužel z toho byl akorát oprýskaný lak na mém kole :-/.

Nedalo se nic nedělat a tak jsme pokračovali dál, oba unavení a s myšlenkou na ty kilometry před námi. Už jsme se skoro blížili do cíle a já pravil, už jenom 800metrů a jsme doma neboj. Jenomže pak jsem se porozhlédl a viděl obrovské jezero po své levé ruce, které se ale mělo nacházet po mé pravé ruce. Jak jsem řekl, stezky jsou tu zrádné a my se slzami v očích museli pokračovat dál, takže z oněch 800 metrů se stali téměř tři kilometry. Čas příchodu na naši kolej byl v 7:30, příjemná procházka, ale už nikdy více. Zvlášť potkávat k ránu lidi, kteří na vás divně koukají :D.

Odpoledne přijel můj tutor s kotoučovou pilou a jali jsme se odstraňovat ten zámek, což se nám podařilo, tedy až na tu mírně nařízlou trubku držící zadní kolo :D. Asi to budu muset oblepit izolačkou než to nekomu prodám :D.

Navečer jsem byl pozván k jeho rodičům, kde jsem byl královsky pohoštěn a nabral sílu, kterou jsem ztratil cestou z diskotéky :D. Prohlédl jsem si také jejich dům, je to poměrně hezké, i když bydlet bych tam nechtěl, téměř všechny domy co tu jsou, tak jsou ze dřeva a působí to trochu staromódně, já mám rád zlaté cihlové domy :).

ÚČASTNÍCI

PŘIPOJENÉ FOTOGALERIE

Erasmus Finsko 4 - Kolo

fotografií: 10
počet zobrazení: 985
fotky od 9.8.2008 do 9.8.2008
ostatní pro účast je potřeba autorizace
foto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogalerie