Erasmus Finsko 7 - Santa Claus

zadán dne: 22.8.2008
změněn dne: 22.8.2008
5.00
hodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdička
životní událost pro účast je potřeba autorizace
hodnotit:
popis: Cíl výpravy je jasný - severní polární kruh a domov hodného a dětmi milovaného Santy Clause. Vše pro nás připravili vedoucí našeho intenzivního jazykového kurzu Finštiny a výprava byla dvoudenní, jelikož jsme navštívili i více míst.

K severnímu polárnímu kruhu to není z Oulu daleko, sotva 200km. Ráno se vyjelo v půl osmé, což není normálně nic hrozného, ale to by jsme neměli skoro celá skupina jít den předem na diskotéku a vrátit se po třetí hodině, takže v autobuse se místo hraní karet a pozorování krajiny spalo :D. Když tu se náhle autobus zastavil a my spatřili Santovo městečko, všichni rychle vyběhli a celí natěšení se vrhli do prvního domečku, kterým byla Santova pošta, nakoupili pojhledy a začali je posílat domů. Je to celkem fajn, jelikož je možnost využít služby nechat dopis poslat až na vánoce.

Pak už jsme rychle běželi k obrovskému domu, kde má Santa sídlo. U vchodu cedule vstup zdarma a všichni radost jak je Santa hodný, naběhli jsme dovnitř a procházeli tématicky udělaným interiérem, připomínající dobyti severního pólu. Bohužel Santa ale nemá rád když mu někdo fotí příbytek, takže žádné fotky nemáme :(. Po pár minutách procházení budovy jsme se konečně dostali k místnosti kde je samotný Santa. Chudák je celý zaneprázdněn, že řada na něj je pár metrů dlouhá. Nemůžeme se mu tedy zlobit, že si pořídil dvojče a jsou tu Santové dva, pokud je velký nával. Konečně se na nás dostala řada a my vešli dovnitř, elf nám povídá, že už nás Santa očekává, a je to pravda, před námi je Santa a ptá se nás odkud jsme, my odpovídáme, že z Čech a Maďarska, na to Santa vyjmenuje pár českých a maďarských měst (je opravdu tak chytrý :D ). Zve nás aby jsme si sedli vedle něj a chvilku s námi konverzuje, než nás s ním skřítek vyfotí, máme z toho radost, že přeci jenom fotku se Santou mít budeme. Vycházíme z místnosti a pokračujeme do Santova obchodu, kde nám tuto fotku nabízí, a teďka nám teprve dochází, že Santa přeci jenom charitu nedělá a ani mu nevadí stáhnout chudé studenty o pár EUR. Přeci kdo by nechtěl 5 fotek Santy za 30 EUR :D. Procházíme se ještě po vesnici a všude je spousta obchodů se suvenýry a na náměstí, čára symbolizující severní polární kruh, tak ještě pár fotek a jede se dál. Když už jsme 10 minut na cestě, tak se zjistí, že máme o jednoho člověka míň, prý se zdržel u Santy :D. Takže otočit autobus a zase zpátky.

Následující zastávka arktické muzeum, hezké ale nuda. K obědu zde probíhá kuřecí maso s ananasem a omáčkou, kupodivu omáčka chutná jako svíčková, ale jen ta barva je jiná.

Následující zastávka centrum Rovaniemi a setkání s místními studenty intenzivního jazykového kurzu. Bylo to celkem fajn, poznali jsme nové lidi, a naši učitelé pro nás měli připravené hry, aby jsme se lépe poznali. Na tomto místě bych chtěl učinit omluvu, nad kterou jsem už déle přemýšlel.... Omlouvám se (téměř) všem českým holkám, že jsem si nevážil toho jak jsou hezký!!! Zde jsme taky navštívili nejseverněji položený MC Donald na světě :D.

Večer a noc jsme strávili v chatkách jednoho kempu. Před večeří proběhal sauna, kde se nás do maličké sauny podařilo vměstnat 13, čímž jsme nejspíše vytvořili rekord. Místní prostředí je přímo skvělé a sauna je jenom pět metrů od rybníka a tak se všichni chodili zchladit do rybníka. K večeři jsme si opekli buřty a i když přes den byli všici unavení, tak večer se zmohli na další párty.

Příští den bylo probouzení zase o něco horší než předchozí den, a hlavně všem chyběl tak litr krve, kterou z nás celý večer vysávali komáři :-(. Rychle do autobusu a jede se do ZOO. Zoo je to hezká a zasazená do krásné přírody. Bohužel zvířátka ještě spala, když jsme přišli. Nevím proč my museli vstávat a zvířátka mohli dál chrápat. Byli jsme zde svědky krmení medvědů, ze kterých ošetřovatelé nejspíše udělali vegetariány, jelikož je krmili pouze jablky a mrkví (tady bych být medvědem nechtěl). No a taky viděli typická finská zvířata jako je los a sob. Obzvláště los je gigantické zvíře, nikdy bych si to nepomyslel, ale má více jak dva metry do výšky. No a pak následoval oběd, jelikož skoro v celém Finsku jsou obědy formou bufetu, nabral jsem si rýži s nějakým masem, které vypadalo jako rybí, jaké bylo pak mé udivení, když jsme zjistil že jím chudáka soba, a to se na mě přitom v Zoo tak hezky usmívali. Je to trochu absorudní prohlížet si zvířátka a pak si dát jedno k obědu :D, ale maso je to dobré :-).

Tímto byl náš výlet u konce a nás čekala již jen cesta domů :-).

ÚČASTNÍCI

PŘIPOJENÉ FOTOGALERIE

Erasmus Finsko 7 - Santa Claus

fotografií: 182
počet zobrazení: 8756
fotky od 21.8.2008 do 22.8.2008
životní událost pro účast je potřeba autorizace
foto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogalerie