Proslulý trh Barcelos

počet zobrazení: 2495
zadán dne: 14.11.2008
5.00
hodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdička
hodnotit:
popis: Výlet do Barcelosu začal v 7:45 portugalského času, kdy jsme si daly s Luckou a Péťou sraz u nich v podchodu. Pro nás je tento čas skoro půlnoc ptž tu normálně vstáváme tak v 11:00 :o). Tedy vydali jsme se směrem k nádraží, cestou jsme se stačili probrat ptž byla docela zima. Nasedli jsme na vlak a pádily směr Barcelos kam mířila naše cesta.

Po par stovkách metrech hlavní ulicí od nádraží do centra jsme nečekaně narazily netušíc na nás objev, který nás provázel celým dnem a stal se takovým naším maskotem :o) a kdo jiný by to mohl být než portugalský kohout maskot céleho národa a později tedy i Náš. Tudíž první a mysleli jsme si ze i poslední fotka s tímto kohoutem. Když jsme se pote vydaly dal touto ulici spatřily jsme náš cíl výpravy proslule „Barcelosské trhy“. Po projití prvních stánků nás čekalo překvapení, rozkládala se před námi obrovská tržnice o rozloze velkého fotbalového hřiště, možná nejen jednoho……Tak velké jsme to opravdu necekali. Bylo tu opravdu všechno! Mohli jste se zde obléct, obout, vybavit domácnost, nakoupit nábytek pote se najíst od zeleniny ovoce po sýry,uzeniny a dokonce i pečivo. Nacházel se zde i trh s drůbeží, na kterou byl žalostný pohled ptž kuřátka, slepice, kačenky, krůty …. tu byli zavřeny v klíckách ve kterých jak jich bylo mraky se nemohli ani hýbat. Z toho by ochránci zvířat asi neměli velkou radost. Na dalším rohu měli dokonce slepice svázané a položené na zemi mezi zeleninou jako kdyby byly třeba cibule……no docela děs.

Koupili jsme tu také par drobnosti, ale to tu raději nebudu vyjmenovávat aby se doma měli na co těšit :o). To budete koukat! :o).
Nejvíce co nás asi zarazilo, no možná i pobavilo byla policejní razie, ptz tu prodávali trhovci i imitace značek jako Nike, Adidas….Všichni rychle začali sklízet svoje zboží a ti co to nestihli tak jim to policie zabavila a naházela do pytlů. Myslím, že toho zabavili mraky ptz policisté byli na každém rohu. My jsme měli to štěstí, no spi tu drzost, ze jsme se s jedním policistou dokonce i vyfotili :o). Uvidíte na fotkách….byl tak vyzbrojeny, ze mel dokonce i kulomet … nebo co to je?

Po pár hodinách procházeni tržnice jsme se vydali do historického středu městečka. Na odpočinek jsme se zastavili v kavárničce, kde jsme se po dlouhé době pěkně venku vyhřály na sluníčku a pokračovaly jsme dal. Hned po par krocích a po projiti nádherné zahrady jsme spatřily……ano správně….KOHOUTA!. Takže další foto…:o), ale mě strašně lákalo si na něho vylézt…..ale bohužel my to nějak nevyšlo, no spise štěstí ptz to bylo u galerie a ze vnitř nás sledoval sekuriták…
Vydali jsme se dal a našli jsme na kopci u reky trosky, které jsme pak zjistili ze zde je archeologické muzeum. Toto místo se nám tak zalíbilo ze si zde holky vyzkoušely i jaké to je ležet v hrobce….a to doslova!

Musím Vám ted převyprávět nejhumornější historku z celého výletu. Jak už jsme říkala dříve chtěla jsem si vylézt na kohouta a vyfotit se s nim. A tady přišel ten správný okamžik. Samostatné mi to nejdřív neslo tak za pomoci Péti jsem se na něj po chvilce vydrápala…:o). Lucka mi s nim udělala pár foteček. Do ted bylo vše v pořádku až do té doby co jsem chtěla slézt dolu. To byl menší horor…tuto humornou chvilku jsme i natočili. Lepší než groteska. Vůbec mi neslo slézt dolu…no hrůza, Péta kolem mě běhala dokola a pokoušela se mi pomoc až po dlouhé chvíli se nám to povedlo a já cela zpocená slezla dolu. Ale musím Vám říct „byla to makačka“ ! :o). Ale této historce se smějeme ještě do ted.

Prošly jsme ještě historickou část městečka jez obýva pouze 20 800 obyvatel. Ještě jsme se zastavily cestou domu na trhu, nakoupily ještě nějaké věci a suvenýry a jely jsme zpět do Bragy.
Výlet se opravdu povedl. Bylo nádherné počasí, prošly jsme zajímavý trh a o humorné chvilky noze také nebyla……:o)

ÚČASTNÍCI

PŘIPOJENÉ FOTOGALERIE

Barcelos a kohouti

fotografií: 42
počet zobrazení: 3537
fotky od 13.11.2008 do 13.11.2008
výlet pro účast je potřeba autorizace
foto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogalerie