Delegace z Pardubic

zadán dne: 30.6.2009
změněn dne: 1.7.2009
5.00
hodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdičkahodnocení hvězdička
rodina/přátelé pro účast je potřeba autorizace
hodnotit:
popis: V pondělí kolem poledne jsem vyzvedla na letišti v Portu pardubickou delegaci. Složeni Valáškovi a Rebekovi, každý po dvouch. Vydali jsme se do Bragy. V Braze nás cekalo překvapení v podobě hotýlku přímo v centru, kde jsme i zakotvili přímo na náměstí na obídek. Kde všichni ochutnali pravé portugalské pokrmy jako POLVO=sepie a BACALAU=bacala. Ten den už se nikomu po narovnej cestovaní už nikam nechtělo tak jsme akorát prošli město a skončili v nádherné cukrárně na vynikajícím zákusků. A poprvé kdy všichni zjistili ze objednaní kafe bude hooodne složité, ptz tady přinesou úplně něco jiného :o).

V utery jsme se vydali do nádherného městečka Viana do Castelo. Já jsem zde překonala mou klaustrofobii a obavu z vysek a na 3 pokus jsem se dostala přes těsnou soutěsku točitých schodu na vyhlídku, ale řeknu Vám dalo mi to hoodne práce. Pote jsme prošli malebné městecko a zakotvili jsme v pěkné restauraci na nábřeží kde jsme ochutili místní speciality a vina. Pote jsme šli na prohlídku nemocniční lodi, která byla bohužel zavřená takže jsme se spokojili z plazi a pote jeli domu, kde návštěvu cekala prohlídla bytu. Z které byli všichni malinko zděšeni a museli si spravit chutˇ na městských slavnostech a průvodů Sv.Joaa v centru. Tento svátek je typicky tím ze všichni mají gumové palici a mlátí s tím každého, jedno jestli ho znají nebo ne.

Ve středu jsme se vydali místním autobusem do Guimaraese kde studuji a z plánovaného půldenního výletu jsme si to prosloužili na cely den. V jedné hospůdce se nám dokonce zalíbilo tak, ze jsme ji navštívili hned 2x. Pote nás cekal nádherný výhled na celou Guimaraes a okolí z vyhlídky na kterou jsme se dopravili lanovkou. Po příjezdu do Bragy jsme zakotvili na večeři u číňanů.

Ve čtvrtek nás cekal známý trh Barcelon, který se porada v jmenovaném městečku každý čtvrtek a je největší v celém Portugalsku. Můžete si tu pořídit od slepice přes oblečení až po občerstvení…..najdete tu úplně vše. Pote jsme se vydali na prohlídku města a to by nebyli Valáškovi a Rebekovi aby se nestalo něco zajímavého. Skoro všichni členové výletu si vlezli na místního kohouta……zajímavá podívaná pro ostatní…:o). Po příjezdu z Barcelonu jsme opět navštívili naší oblíbenou restauraci přímo na náměstí u kašny a pote se jelo zdolávat schody na Bom Jezus ze kterého je nádherný výhled na celou Bragu. Jako perlička na konec jsme šli na suprovou večeři do Cafe Novo která byla pro taťku nečekaně jako překvapení i jeho oslava narozenin . I dort byl…..myslím ze na tuhle oslavu jen tak nezapomene….:o).

V patek jsme půjčili auto a vydali se na 3 dny podél reky Douro, kde se rozkládá nádherná krajina s tisícemi vinicemi. Opět by to nebyli Rebekovi a Valáškovi aby nenarazili na nějakou raritu a zajímavost……Zastavili jsme v jedné malinké vesničce kde byla nádherná restaurace a kavárna umístěna přímo na pilotech kotvicích na řece Douro. Přišel nás obsloužit nenápadný sympaticky portugalec ze kterého se vyklubal světoznámí a v portugalsku velice uznávaný kuchař, který vařil po celém světě. Ukázal nám i svoji nádhernou kuchařku a užasnými ilustracemi. Na noc jsme zakotvili v nádherném hotylku. Další den jsme pokracovali dal točitými silničkami podél reky Douro, které nás vedli na vršky ze kterých byl nádherný výhled na cele okolí a po sleze zase do údolí…..nádhera :o). Třetí den jsme se již vraceli přes přenádherný zámeček Sv.Matheus přes Vila Real, kde na nás v natural pomerančovém džusu cekali červíci. Naše cílová stanice byla v Portu kde jsme si našli hotýlek přímo v centru kde nás cekalo zajímavé překvapení. Zaplatili jsme si pokoje a při nastěhování cekalo Rebekovi nepříjemné v podobě pokoje bez okna…….taková mála kobčička….Raději jsme ještě šli strávit večer na portské nábřeží kde jsme si vybrali nádhernou restauraci s výhledem přímo na reku. Do druhého dne naštěstí všichni přežili…takže dobry.Já, taťka a Milan Rebeka jsme brzy ráno jeli vrátit auto do Bragy. Nabrali jsme kufry a Petra a frčelo se zpátky do Porta prohlídku a návštěvu palírny portského Grahamu. Pote jsme ještě s Petrem povečeřeli s ostatními, rozloučili se a vrátili jsme se zpátky do Bragy. A expedice Valášek-Rebeka v utery dopoledne opustili portugalskou pevninu a okolo 17 hodiny úspěšně přistáli v Ruzyni. Teda všichni kromě jednoho kufru. Tak doufejme ze se brzy najde…..:o).

ÚČASTNÍCI

PŘIPOJENÉ FOTOGALERIE

Výlet podél řeky Douro a Porto

fotografií: 143
počet zobrazení: 3762
fotky od 26.6.2009 do 29.6.2009
výlet pro účast je potřeba autorizace
foto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogalerie

Barcelos a Bom Jezus

fotografií: 4
počet zobrazení: 2150
fotky od 25.6.2009 do 25.6.2009
výlet pro účast je potřeba autorizace
foto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogalerie

Guimaraes

fotografií: 7
počet zobrazení: 2275
fotky od 24.6.2009 do 24.6.2009

Braga-sv.Joao

fotografií: 7
počet zobrazení: 1905
fotky od 22.6.2009 do 23.6.2009
kultura pro účast je potřeba autorizace