Erasmus Finsko 14 - Švédsko

počet zobrazení: 2229
zadán dne: 9.12.2008
hodnotit:
popis: Čas se krátí, a moc času na Erasmu už mi nezbývá, proto jsem se rozhodl navštívit hlavní město Švédska - Stockholm. Vyskytla se i dobrá příležitost, Szabiho otec s kamarády se chystali do Finska a poté do Stockholmu. Přidal jsem se k nim, protože přeci jenom více lidí rovná se více zábavy, což se nakonec i potvrdilo. První den jsme jeli do Tampere, bohužel celou cestu byla vánice, tak to trvalo déle. Následující den, již hladký přesun do Turku odkud odjížděl náš trajekt.

Měli jsme dva pokoje po čtyřech postelích, první třída to bohužel nebyla. Když jsme se dostali na trajekt, tak jsme zjistili, že naše pokoje jsou nejen pod vodní hladinou (takže žádná okýnka), ale že jsou umístěny i pod palubou s auty a pod náma již byla pouze strojovna. Všichni jsme si tedy vzpomněli na Titanik a radši jsme si řekli, že noc strávíme v baru :).

Jednu věc, která je o těchto lodích známá, jsem však ještě nezmínil. Noční trajekty jsou v zimním období používány mládeží k divokým diskotékám v mezinárodních vodách, kde cena alkoholu rapidně klesá. Lodě jsou proto náležitě vybaveny, a celé jedno patro jsou hospody, vinárny a nefalšovaná dvoupatrová diskotéka.

V pátek tedy na loď nastoupí několik tisíc studentů, kteří paří až do rána, kdy loď přijíždí do Stockholmu, tam si zajdou do Burger Kinga a v pět hodin odpoledne jede loď zase zpátky, takže další party.

Bohužel, my jsme jeli v pondělí a místo lodě plný studentů, nás čekala loď plná seniorů, kteří si chtějí taky povyrazit. Jelikož jsme byli jedni z nejmladších na palubě, tak jsme to v jednu ráno zabalili a šli si užívat "vodního" lůžka.

Ráno jsme trochu zaspali, a tak pouze dva Maďaři (ani jeden z nich neumí anglicky) se vydali narychlo vyjet z trajektu s autem, a já šel s ostatními cestou pro ty chudší bez auta :D. Jakmile jsme se dostali z trajektu, tak jsme museli řešit jednu ztrátu mobilu, který se bohužel nenašel. Následně jsme se vydali k autu s ostatními, kde jsme bohužel našli jenom jednoho z nich, který byl značně nesvůj, a akorát řekl, že přišli policajti a toho druhého odvedli :D. Po dvou hodinách ho vrátili naštěstí zpátky, akorát s pokutou 240EUR, protože v jeho dechu naměřili alkohol (naštěstí dostal slevu ze 700EUR, po sehraném divadle, kde vykládal jak jeho žena nemá práci, on musí živit tři děti a jeho plat je minimální). Já si ale myslím že to byl jenom zbytkový alkohol, krevní testy mu ani nedělali, tak nevím. Říkal ale, že spolu s ním tam na stanici byli další desítky lidí, a půlku z nich hnedka hodili do chládku, a jeden byl tak ožralej, že neměl ani boty.

Ve Stockholmu, jsem se taky po několika měsících setkal s našima a bráchou a strávil s nimi jeden den. Podívali jsme se do skanzemu (doporučuji) a muzea lodě Vasa. Večer již jsme byli zase se Szabim a rozhodli se zajít podívat do Absolut Ice Baru, který je celý z ledu. Můžu říct že takhle drahý drink jsem ještě v životě neměl (cca 500kč). Bar je ale udělaný pěkně, jen ty skleničky jsou takové divné :D, prakticky to jsou ledové kvádry s otvorem uvnitř :-). Následně, jsme ještě skočili do jiného baru ja jedno švédské pivko, a s naším štěstím se nám podařilo najít gay bar - super. Naši noc jsme strávili v hostelu a příští den vyrazili prozkoumat staré město a udělat si prohlídku radnice, kde se každoročně pořádá slavnostní večírek pro nové držitele Nobelovy ceny.

Následující noc opět na trajektu se seniory, kde jsme uzavřeli diskotéku a ráno už hurá do Oulu. Szabi ještě zůstal jeden den v Helsinkách, a já vzal první vlak do Oulu (9 hodin cesty), bohužel to bylo s přestupem. Když jsem se ptal na nádraží, jestli ten vlak na ten můj čeká a co by se stalo v případě spoždění, tak na mě jenom nevěřícně koukala, holt drahý ve Finsku nejsou jako ČD. Avšak nemožné se stalo možným, náš vlak měl hodinu spoždění a já uváznul na dvě hodiny ve městě kde jsem ani nechtěl. Domů jsem se tedy dostal dalším vlakem, a celková doba cesty Helsinky - Oulu byla 14 zábavných hodin.

ÚČASTNÍCI

PŘIPOJENÉ FOTOGALERIE

Erasmus Finsko 14 - Švédsko

fotografií: 58
počet zobrazení: 4180
fotky od 23.11.2008 do 28.11.2008
výlet pro účast je potřeba autorizace
foto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogaleriefoto z fotogalerie